TIVOLI JO11-1

Najaarscompetitie

Tivoli JO11 - Budel JO11-3

26-10-’19

Na de goede wedstrijd van vorige week had ik de hoop dit direct door te zetten, maar toch was het 1e kwartier niet goed. Onnodig de moeilijke bal zoeken, teveel dribbelen, slechte aannames, geen druk zetten. Hierdoor had Budel constant de hoop dat er iets te halen viel. Veel druk op het doel van Budel, maar de 1e goal viel niet, hierdoor gingen we steeds moeilijker spelen. Een schot van Luuk werd door Saif van richting veranderd, 1-0, eindelijk, toch kwam Budel gelijk. Zij speelden het heel slim, met veel snelheid voorin, gebruikten ze constant de lange bal. Hier hadden wij het erg lastig mee, na de rust Anton iets verder terug laten zakken, waardoor hij bij een diepe bal iets meer tijd had. Vanaf dat moment kregen ze geen kans meer, maar door een eigen doelpunt stond het 3-3. Met nog 15 minuten spelen persten we er alles uit, een lange storm op hun doel, in eerste instantie hield de keeper met hulp van paal en lat zijn doel schoon. Maar uiteindelijk scoorden we nog 2 keer, overwinning was erg verdiend, jammer dat we het in de beginfase onszelf zo lastig maakten.

Maarheeze JO11-2G – Tivoli JO11-1

02-11-’19

Op papier was dit een makkelijke tegenstander, ik denk dat dit ook bij de spelers in het hoofd zat, want het 1e kwartier was het slecht en onverzorgd. Er was geen rust, telkens de verkeerde keuze, dribbel i.p.v. een pass, erg frustrerend om aan te zien. Verdedigend werd de eigen man niet gedekt, hierdoor konden zij telkens eenvoudig richting het doel gaan, door slecht afwerken van de tegenstander gaf dit niet echt problemen. Na de 1e time-out wat omzettingen gedaan en extra opdrachten gegeven, en toen kwam er langzaam maar zeker meer rust in het spel en werd de vrije man gevonden. Tijdens de rust was de tegenstander al moegestreden, aangegeven dat de energie die we over hadden nu te benutten. Dit vond de tegenstander niet leuk, maar voor de kids was het goed om te merken dat alle loopoefeningen weer erg nuttig waren. In het laatste half uur werd Maarheeze helemaal weggespeeld.